محل تبلیغات شما

سئو چیست؟

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو در جهت تقویت عملکردسایت در جذب بازدیدکنندگان بیشتر.در نتیجه شما هر چه بیشتر و بهتر بر روی سئو سایت خود کار کنید میتونید فروش بالای داشته باشید.سه نوع روش برای SEO سایت وجودارد که عبارتند از:

 

  • سئو کلاه سفید
  • سئو کلاه خاکستری
  • سئو کلاه سیاه

بهینه‌سازی موتور جستجو ؛ (به انگلیسی: Search Engine Optimization)، به‌اختصار سئو (به انگلیسی: SEO)، یک روند مناسب برای بهتر دیده‌شدن یک وب‌سایت یا یک صفحه وب در نتایج جستجو طبیعی یک موتور جستجو است.

کلاه سفید(White hat seo)

گوگل برای اینکه سایت ها را در نتایج اولیه خود نمایش دهد معیار ها و قوانینی را وضع کرده. به انجام دادن این قوانین توسط مدیران سایت را SEO کلاه سفید میگویند. با انجام این روش سایت شما دیرتر از روش سئو کلاه سیاه بالامی‌آید ولی ماندگاری بالاتری دارد و مورد تائید گوگل است این روش ها عبارتند از:

  • برای کاربران تولیدمحتوا کند نه برای موتورهای جستجو
  • از محتوای سایت های دیگر استفاده نکرده باشد و مطالب، کاملا یونیک و مورد پسند کاربران باشد
  • دریافت بک‌لینک‌های معتبر
  • فعالیت در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام،فیسبوک،توییتر و…
  • تبلیغات هدفمند

 

کلاه سیاه(Black hat seo)

این روش سئو به مجموعه اقداماتی میگویند که بادور زدن قوانین و معیار های گوگل سعی به رسیدن بهترین نتیجه در زمان کوتاه میکنند.که شاید سریع به صفحه اول برسند،اما در مدت زمان کوتاهی الگوریتم‌های پیشرفته گوگل این سایت ها را شناسایی و پنالتی میکند پس هیچوقت از این روش استفاده نکنید. این اقدامات شامل:

  • محتوای کپی پیس شده از سایت های دیگر
  • مخفی کاری Cloaking
  • کامنت‌های اسپم
  • خرید لینک
  • بازنویسی مقالات
  • مزرعه لینک

 

سئو کلاه خاکستری(Cray Hat Seo)

خوب تا الان فهیدیم SEO کلاه سیاه یعنی دور زدن قوانین گوگل کلاه سفید هم یعنی رعایت قوانین گوگل SEO کلاه خاکستری چیزی بین این دو است.یعنی بدون اینکه گوگل متوجه بشه اون رو دور بزنی. از مجموعه اقدامات سئو کلاه خاکستری میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خرید دامنه
  • ساخت حساب های شبکه های اجتماعی
  • طراحی مجدد سایت
  • کامنت گذاشتن
  • لینک‌های charity

 

بیشتر بخوانید: 

نقش سئو در وب سایت

عوامل موثر در سئو سایت

گوگل برای اینکه سایت شما را در صدر نتایج خود قرار دهد 200فاکتور را مد نظر قرار میدهد.ما در این مقاله شما را با چند مورد از مهم ترین فاکتورها آشنا میکنیم در ادامه با ما همراه باشید:

 

سئو

1.هاست

اگر یک شرکت میزبان وب سایت بی کیفیت انتخاب کنید ، وب سایت شما ممکن است به آرامی برای بازدید کنندگان بارگیری شود. وب سایت کند علاوه بر ایجاد تجارب ضعیف در مشتری ، توسط موتورهای جستجو جریمه خواهد شد و باعث پایین آمدن رتبه شما در نتایج می شود.

گوگل مشخص کرده است که زمان بارگیری یک وب سایت عامل مهمی است که هنگام تصمیم گیری در مورد ترتیب قرار دادن لیست سایتها بر روی نتایج موتور جستجو ، مورد توجه قرار می گیرد.

یک میزبان وب سایت خوب زیرساخت های شبکه بسیار خوبی خواهد داشت و میزبان بسیاری از وب سایت ها در همان سرورها نخواهد بود و به سرعت در کار وب سایت شما کمک می کند. همچنین باید روش هایی را در نظر بگیرید که بتوانید صفحات خود را بهینه کنید تا در اسرع وقت بارگیری شوند.

این شامل حذف اسکریپت های زائد ، فشرده سازی تصاویر و حذف ابزارک های شخص ثالثی است که استفاده نمی کنید. از Google Webmaster Tools می توان برای تشخیص و رفع علت مشکلات سرعت وب سایت استفاده کرد.

 

2.خرابی وب سایت

بدتر از سایتی که بارگیری آهسته داشته باشد سایتی است که به هیچ وجه بارگیری نمی شود. وقتی سایت شما در دسترس نباشد ، باعث ایجاد یک تجربه وحشتناک مشتری می شود و خریداران بالقوه شما به سادگی به سراغ رقبای شما می روند.

اگر وب سایت شما به دلیل مشکلات ناشی از میزبان وب آفلاین است ، می توانید مطمئن شوید که موتورهای جستجو توجه خواهند کرد. اگر سایت شما غالباً در دسترس نباشد ، Google آن را بعنوان غیر قابل اعتماد پرچم گذاری می کند و بنابراین بعید است تجربه عالی مشتری را که سعی در ارتقا promote آن دارند ، ارائه دهد. سایت شما رتبه بندی موتور جستجو را پایین می آورد. اگر وب سایت شما برای مدت طولانی آفلاین شود ، به طور کامل از نتایج موتور جستجو حذف می شود.

3.دامنه

 

دامنه

دامنه

گرچه آنها عامل اصلی رتبه بندی نیستند ، اما نام دامنه ها می توانند تأثیرات مهمی در SEO داشته باشند. استفاده از ترکیبی از کلمات مرتبط و مارک دار برای ایجاد یک نام دامنه کوتاه ، مختصر و دارای ارزش کلیک ، شانس شما برای رتبه بندی خوب در موتورهای جستجو را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

اگر فقط به نام دامنه یک وب سایت نگاهی بیندازیم ، غیرقابل انکار است که داشتن کلمات کلیدی مناسب استفاده شده در یک نام دامنه می تواند شانس شما برای رتبه بندی خوب در موتورهای جستجو را به طور قابل توجهی بهبود بخشد.

با این حال ، این بدان معنا نیست که دامنه های مطابقت دقیق همیشه در رتبه اول قرار دارند. در سال 2012 ، گوگل در تلاش برای خلاص کردن نتایج جستجو از سایت های ناخواسته و پر از کلمات کلیدی ، تعداد دامنه های مطابقت دقیق را به خوبی کاهش داد.

 

4.کلمه کلیدی

کلمات کلیدی از این جهت مهم هستند که حلقه اتصال بین آنچه افراد در جستجوی آن هستند و محتوایی که شما برای تأمین این نیاز ارائه می دهید ، هستند.

هدف شما از رتبه بندی در موتورهای جستجو این است که از صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) ترافیک ارگانیک به سایت خود هدایت کنید ، و کلمات کلیدی که برای هدف گیری انتخاب می کنید (به معنی سایر مواردی که می خواهید در محتوای خود بگنجانید) تعیین کنید چه نوع ترافیکی دریافت می کنید.

 

5.بهینه بودن قالب سایت

قالب تاثیر بسیار زیادی برای روی SEO سایت دارد.از آن جا که اگر قالب بطور بهینه کدنویسی نشده باشد میتواند سرعت سایت را بشدت کاهش دهد و این برای سایت بسیار مضر است.یکی از ملاک های گوگل برای رتبه بندی سایت ها سرعت آن ها است اگر شما محتوای خوبی داشته باشید ولی قالب سنگینی داشته باشید زحمات شما به هدر میرود.

 

6.توضیحات متا

Meta tag SEO فرایند افزودن اطلاعات پنهان – یا برچسب های متا – به کد یک صفحه وب است تا به موتورهای جستجو کمک کند تا صفحه را بهتر بشناسند. اگر موتورهای جستجو به وضوح مشخص کنند که یک صفحه از چه قرار است ، و آن را برای خوانندگان بسیار ارزشمند تشخیص دهد ، به احتمال زیاد در جستجو رتبه خوبی خواهد داشت

متا تگ قطعه ای از کد است که محتوای یک صفحه را توصیف می کند. هر توضیح متا تگ عنصر متفاوتی را در صفحه توضیح می دهد و به خزنده ها کمک می کند تا در مورد محتوا اطلاعاتی کسب کنند.

بیشتر اطلاعات متا تگ برای کاربران قابل مشاهده نیست و فقط توسط خزنده های موتور جستجو قابل خواندن است ، زیرا به کد صفحه اضافه می شود و نه به محتوای قابل مشاهده. اگرچه ، برخی از اطلاعات متا در صفحات نتایج موتور جستجو مانند برچسب های عنوان و توضیحات متا قابل مشاهده است.

 

7.سئو داخلی

پیوند داخلی برای هر وب سایتی ضروری است زیرا به ایجاد معماری سایت و بخش پیوند آن کمک می کند . به زبان ساده ، پیوند داخلی به هر پیوندی از یک صفحه دامنه اشاره دارد ، که به صفحه دیگری در همان دامنه پیوند دارد. این می تواند به دسته ها یا ناوبری سایت اصلی ، در مقالات مربوط به محتوای مرتبط یا پاورقی ، و غیره لینک شود.

چند نمونه از مزایایی پیوندهای داخلی

  • بازدیدهای صفحه را افزایش می دهد
  • PageRank را بهبود می بخشد
  •  باعث بهبود زمان حضور در سایت می شود
  • به خزیدن و نمایه سازی کمک می کند

 

8.سئو خارجی

کیفیت و کمیت پیوندهای خارجی که استفاده می کنید مهم است. افزودن پیوندهای معتبر و آموزنده وب سایت با کیفیت بالا به صفحات شما به بهبود اعتبار وب سایت شما کمک می کند ، در حالی که افزودن پیوندهای ناخواسته بی کیفیت به سایت شما آسیب می رساند. پیوند به وب سایتهای خارج به شرطی که محتوای مربوط به سایت شما باشد ، به صفحه شما آسیب نمی رساند.

پیوند خارجی اگر به صفحات معروف و مرتبط که دارای رتبه بالایی هستند و مربوط به محتوای صفحه وب شما هستند ، از ارزش بیشتری برخوردار هستند. پیوندهای با ارزش خارجی همچنین با ارجاع منابع به بیننده به بهبود اقتدار وب سایت شما کمک می کنند.

هر زمان که به سایتی دیگر پیوند دهید ، آن سایت می بیند که به آنها پیوند می دهید. سپس ، آنها احتمالاً با پیوند دادن به سایت شما در محتوای خود ، مورد پسند شما قرار می گیرند.

پیوندهای خارجی ، که بعضاً به آنها پیوندهای خروجی گفته می شود ، از وب سایتهای دیگری که به سایت شما لینک می شوند اعتبار سایت شما را بیشتر بهبود می بخشد زیرا اثبات می کنند محتوای شما با ارزش است.پیوندهای خارجی راهی عالی برای دستیابی ، ایجاد ارتباط در دنیای محتوا و بازاریابی دیجیتال و جلب مطالب خود در خارج است.

این نوع پیوند خارجی منبع خوبی برای بازدید رایگان برای وب سایت شما است و همانطور که در بالا ذکر شد ، یکی از عناصر مهم الگوریتم موتور جستجوی گوگل است.

 

9.استفاده از ویدیو

از زمان به روزرسانی Google Penguin و Panda ، سرانجام بسیاری از افراد جستجوگر دریافتند که رتبه بندی وب سایت در طولانی مدت فقط ایجاد تعداد زیادی پیوند نیست. این همچنین در مورد ایجاد محتوای با کیفیت بالا است که به مرور زمان لینک ها را به خود جلب می کند . با این حال ، یک نوع سئو که هنوز هم مورد استفاده قرار نمی گیرد VSEO است: بهینه سازی موتور جستجو برای ویدیو.

اگرچه بسیاری از مارک ها محتوای ویدئویی را در استراتژی های کلی بازاریابی آنلاین خود گنجانده اند ، اما بیشتر سئوکاران اولویت زیادی برای آن قائل نیستند. معمولاً آنها انواع مختلف دیگری از محتوا را انتخاب می کنند (به عنوان مثال ، اینفوگرافی ، تصاویر ، محتوای نوشته شده و غیره).

در صورت استفاده صحیح ، ویدئو می تواند یک شکل بسیار قدرتمند از محتوا باشد و از راه های بیش از یک مورد ، سهم قابل توجهی در استراتژی کلی SEO شما داشته باشد.


طراحی سایت و سئو با هوشمند وردپرس

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها